Cumartesi, Eylül 27, 2014

Deney

Dünya çapında gerçekleştirilen çok gizli bir deneyin deneğiydim. Rastgele seçilmiştim ve geri çevirme şansım yoktu. Tahmin ettiğiniz üzere ölümle tehdit ediliyordum. Sanıyorum ki bir Doctor Who bölümünden* esinlenme söz konusuydu. Öte yandan, anladığım kadarıyla deneyin içinde de ölecektim. Durup dururken iki ölümden birini seçmek zorunda kalmıştım. Elbette planlarım arasında bir süre daha yaşamak olduğu için, uzun vadede gelecek olanı tercih ettim ve maili formaliteden onayladım.

Ertesi gün, vücuduma yapıştıracağım bantlar ve talimatlar, bir kutu Mabel sakızın arasına saklanmış halde elime ulaştı. Sakız ağzıma göre çok büyüktü. Bu durum, ambalajın üzerinde neden bir arap kızı olduğunu açıklıyordu. Düpedüz  siyahiler içindi. Küçükken nasıl baş ettiğimi düşündüm. Hatırlayamadığıma göre ciddi bir travma yaratmamıştı. Gerçi bir tür amnezi de yaşıyor olabilirdim. Mutfağa gidip kendime 3-2-1 poğaçası yapmaya karar verdim. Nasılsa bu bantlar sayesinde kilo almayacaktım. Ne kadar yersem yiyeyim, sadece eriyecektim. Zerrin Özer o şarkıyı kırk kereden fazla defa söyleyerek evrene öyle karşı konulmaz bir mesaj yollamış olmalıydı ki, gerçekleşiyordu işte.

Evli olup bekar kalsam Çok yiyerek zayıflasam bir şeyler bir şeyler... Bana hep bana bana diye çıldırtan bir döngüye giriyordu sonra. Yine de felsefesi olan bir şarkıydı aslında. İstendiği taktirde üzerine düşünülebilir bir yapısı vardı. Oysa parçası olduğum deney üzerine fikir yürütmek pek mümkün görünmüyordu. Bu zaman zaman öfkelenmeme sebep oluyordu çünkü dört ay geride kalmıştı ve tüm hayatımı zorla ele geçiren bu durum için bulduğum tek mantıklı sebebi de, saniyeler içinde bizzat kendim çürütmüştüm: 

Bence deney “ömür boyu ölüm cezası” gibi adlandırılabilecek bir idam şekli olarak, adalet sistemine hizmet amacı güdüyordu. Vücudun belli bölgelerine yapıştırılan (ayak bilekleri, kalça, göğüs altları, el bilekleri, ense) ve deriye kaynayan bantlar; sırasıyla yağlarınızı, kaslarınızı ve nihayet kemiklerinizle eş zamanlı halde organlarınızı, bilinciniz kapanmaksızın (burada da Owen Harper’ın 2. ve mutlak ölümünden esinlenilmiş olmalı, gerçi ben o sahneyi çok yanlış hatırlıyorum, neyse)** eritmek suretiyle, uzun vadede yok olmanızı sağlıyordu. Böyle psikopatça bir uygulama ancak karınca katilleri, arı büyücüleri gibi azılı suçlular için tasarlanabilirdi mantıken.  Mantık dışı olansa, iş görürlüğü neden masum insanlar üzerinde zorla ve yıllarca sürecek bir teste tabiydi. Bir dolu gönüllü manyak pekala bulunabilirdi. Sanırım bu noktada da etik tartışmalarından sakınma kaygısı vardı. Yine de tehdit ve zorlamayı açıklayıcı değildi. Neresinden tutsam elimde kalıyordu. Üstelik masraflı da olmaya başlamıştı. Çünkü henüz ilk aşama olan yağ eritmedeydim. Hep istediğim incecik görüntüye kavuşmak, deneyin zalimliğini kısmen unutturup mutlu etse de, elbiselerimin üzerimden dökülmesi kabul edilemezdi. Gardırobu yenilemek elzem olmuştu. İşsizdim. Çalışmak bana göre değildi. (Burada açık bir şekilde Ip Man’den etkilendiğim anlaşılıyor. Belki bir miktar dudeism de baş göstermiş olabilir.) Paraya ihtiyacım vardı. Nihayetinde bir kadındım, ne giydiğim kesinlikle önemliydi ve gizliliğin canı cehennemeydi. Parlak gibi görünen bir fikrim vardı. Biraz tehlikeliydi de fakat zaten seçtiğim her yol ölüme gidiyordu. Sağlam bir küfür salladım ve deneye dair bildiklerimi satmak için işe koyuldum.

İhanetim korkuyla karışık heyecan veriyor ve bantlı yerlerimi kaşındırıyordu. Sanırım uyarı sistemi gibi bir şeydi. Kendimi ele vermiş olabilirdim.


* Doctor Who – Sezon 1 / Bölüm 12 – Bad Wolf

** Torchwood – Sezon 2 / Bölüm 13 – Exit Wounds (Bu bölümde Owen’ın, kilitli kaldığı odaya dolan maddeyle erimeye başladığını fakat kendisinin zaten ölü olması sebebiyle acı hissetmediği için bilinci açık bir şekilde Tosh’la konuşmaya devam ettiğini gördüğüme yemin edebilirim. Öyle ki ancak sıvı ağzına vardığında susmuştu. Halbuki tekrar izlediğimde hiç de böyle şeyler olmadı. Bu konu kafamı sürekli kurcalayan bir muamma.)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.