Pazar, Haziran 29, 2014

Ramazan ve Televizyon

Uzun zaman sonra ilk defa bu sene Ramazan'ı dört kişi karşıladık. Hayır aslında pek sayılmaz. Ablam hamile ve babam kemoterapi görüyor olduğu için, oruç tutan ve gerçek anlamda Ramazan'ı karşılayan tek kişi annem oldu. Alarmı saat ikiye kurdum fakat elimdeki kitaba dalınca alarma iş düşmedi. Ona güzel bir sahur hazırladım. Oturup eşlik ettim. Bulaşıkları topladım. Ezanı dinlerken Allah'a içimi döktüm. Beşe kadar okumaya devam ettim. Dokuzda kalkıp ablama ve babama kahvaltı hazırladım. Acıkmamıştım. İyi dedim. Babam sesli olarak, Ramazan ayının hikmeti ve orucun bir türlü idrak edilememiş kurallarıyla ilgili bir şeyler okudu. Ardından, yaklaşık bir saat süren fikir alış verişi ve internet taramalarıyla güzel bir iftar menüsü hazırladık. Biz mutfağa geçerken, babam salonda maç izlemeye koyuldu. Mutfaktaki televizyon da açıldı. Bütün gün bu sesi duymak garibime gidiyor ve beni hasta ediyor. Evet, televizyon beni gerçekten hasta ediyor. Saat hayli ilerledi. Midemdeki boşluk hissedilir duruma geldi fakat rahatsız olmadım. Zira tek başıma yaşadığım uzun zaman zarfında, bazen parasızlıktan, çoğunlukla da yarı aç yaşamayı ilke edinmiş olmamdan dolayı, bu alışkın olduğum ve hoşlandığım bir durumdu. İftara kadar sadece su içtim. İkinci sahuru hazırlarken, oruç tutmaya karar verdim. Herhangi bir dine mensup olmamayı seçmemden bu yana tutacağım bu ilk orucu Allah nasıl değerlendirecek bilinmez fakat dünyevi veya uhrevi eylemlerimden karşılık beklediğim pek de görülmüş şey değil zaten. Yine de kararımı verirken, lehime bazı sonuçlardan etkilendim doğrusu. Mesela; annem ona sahur hazırladığım için çok mutlu görünüyor. Saat onikiyle beş arası, kitap okurken gece kuşlarını dinleme lüksüne sahip oluyorum ve n.ş.a.'da, bu zaman dilimini değerlendirmek için özel bir çaba göstereceğimden emin değilim. Asıl derdimse, sabır. Son günlerde sabır gösterme konusunda hayli fark edilir bir körelme içindeyim ve bu konuda kendimi terbiye etmenin, tamamen Allah'ın rızasına adanmış oruçtan daha şahane bir yolunu düşünemiyorum.

Not: Doğru anladın. Ramazan'a özel televizyon programlarıyla ilgili bir yazı değil. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.