Salı, Mayıs 27, 2014

Yemek Tarifi Verdim

Geçtiğimiz hafta sonu Two Greedy Italians'dan çok basit bir yemek tarifi öğrenmiştim. Bu akşam annemle ne yapsak da yesek diye düşünürken aklıma geldi. Hem özellikle babam için sağlıklı bir öğün olacaktı hem de yormayacaktı. Derhal mutfağa geçtim.

Bir tencere su kaynarken, 3 orta boy patatesi aydınger kağıdı inceliğinde halka halka dilimledim. Derince bir fırın tepsisini mis gibi tereyağıyla yağladıktan sonra, altını kapattığım kaynar suya patatesleri 3-4 dakika beklemeleri için boca ettim. Bu arada annemin evvelce doğrayıp buzluğa attığı beyaz lahanayı çıkardım. (Orijinalinde yaprakları bütün kullanmışlardı fakat doğranmışı da tercih edilebilir.) Patatesleri çıkarıp, suyunu süzülmeye bırakırken, bu kez kaynar suya lahanayı saldım. Tepsiye patateslerin yarısını dizdim, üzerine biraz tuz ve kırmızı pul biber serptim. Lahanayı da güzelce serdikten sonra gelişi güzel dilimlediğim hellim peynirini (peyniri zevkinize göre her çeşit kullanabilirsiniz gibime geliyor) de yerleştirdim ve kalan patatesle üzerini örttüm. 180 derece fırında 20-25 dakika folyoyla kapalı şekilde, 10-15 dakika da açık şekilde pişirdikten sonraaaa... "Tanrım! Bahşettiğin bu şahane nimetler için sana bin kere bin defa hamdolsun!"

Evet, insanı şükür ve duaya sevk eden, doyulmaz bir lezzet çıkmıştı ortaya. Gerçekten.



Galiba az evvel yemek tarifi verdim. Bir iki fotoğrafla "ailecek şahane vakit geçiriyoruz!" mesajı da vermek isterdim fakat biz, nasıl desem, olaylara o tür bir heyecanla yaklaşmıyoruz pek.

Yemeği yapmıştım, yemiştik. Oturma odasında babam bir kanepeye annem diğer bir kanepeye yayılmış televizyon izlerken kahve içmiştik. Akıllı telefonlarımızın fal programlarına fincanlarımızı yorumlatmış, hangi kanalın izleneceğine dair ufak bir kriz atlatmış, elbette bir iki şeye kikirdemiş, geceyi ilerletmiştik işte. Artizliğin lüzumu yoktu.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.